Навчання музиці

   Музика — це найприємніша, прекрасна і доступна форма спілкування дорослого і дитини.
     Ми разом з дітьми мріємо, фантазуємо, несемося в світ казок, в світ музики. Маленька людина, входячи в цей світ, переживає на основі музики добрі і високі почуття.

    Музика — стає для дітей доступним засобом вираження настроїв, думок, почуттів. Велика сила емоційного і морального впливу музики, і важливо переживати її в русі.

    Музична діяльність дошкільнят — це різні засоби пізнання дітьми музичного мистецтва (а через нього і навколишнього життя, і самого себе), за допомогою якого здійснюється і загальний розвиток малюків.

 

Музичне виховання-це не виховання музиканта, а насамперед виховання людини.

 

В.А. Сухомлинський.

 Основні завдання музичного -виховання:

1. Виховувати любов та інтерес до музики ( тільки розвиток емоційної чуйності і сприйнятливості дає можливість широко використовувати виховний вплив музики).

2. Збагачувати враження дітей, знайомлячи їх у виразно організованій системі з різноманітними музичними творами і використовуваними засобами виразності.

3. Залучати дітей до різноманітних видів музичної діяльності, формуючи сприйняття музики і найпростіші виконавські навички в області співу, ритміки, гри на дитячих інструментах, знайомити з початковими елементами музичної грамоти (все це дозволить їм діяти усвідомлено, невимушено, виразно).

4. Розвивати загальну музикальність дітей (сенсорні здібності, ладо-висотний слух, почуття ритму), формувати співочий голос і виразність рухів ( якщо в цьому віці дитину навчають і залучають до активної практичної діяльності, то відбувається становлення і розвиток всіх її здібностей).

 5. Сприяти розвитку музичного смаку.

 На основі отриманих вражень і уявлень про музику проявляється спочатку вибіркове, а потім оцінювальне ставлення до виконуваних творів.

 

 

 6. Розвивати творче ставлення до музики перш за все в такій доступній для дітей діяльності, як передача образів у музично-ритмічних рухах, пісенних імпровізаціях, в іграх і драматизації.

 

Як підготувати дитину до свята

Шановні батьки, підготовка дитини до свята, очікування свята — це велика відповідальність, психологічне навантаження. Пропонуємо поради, які допоможуть вам підготувати дитину до свят.

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД ДИТИНИ
Зачіска дитини та макіяж повинні бути безпечними (обережно алергія).
Одяг (костюм) дитини повинен бути зручним, святковим, безпечним (без гострих, колючих прикрас), відповідати розміру.
Взуття: чешки або інше взуття, в якому зручно виконувати музично-ритмічні рухи. Щоб переконатись, що дитині буде комфортно — треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома.

РОЗУЧУВАННЯ РОЛІ
При написанні сценаріїв свят враховується програмові вимоги, вікові можливості, творчі здібності дітей, досвід педагога та умови (музичний зал).
Під час розподілу ролей враховується бажання, творчі здібності дітей. Щоб дитина почувала себе впевнено допоможіть їй передати характер ролі за допомогою інтонації, міміки, рухів; вивчіть слова віршів, пісень. Запропонуйте їй уявити себе артистом, який виступає на сцені, перегляньте телепередачі за участю дітей, зверніть увагу дитини як треба танцювати, співати і т.д. Потренуйтеся перед дзеркалом.
За потреби отримайте консультацію вихователя, музичного керівника, психолога.

ПРИСУТНІСТЬ БАТЬКІВ
Пишайтеся своєю дитиною, будьте прикладом для неї.
Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі — підготуйте до цього дитину, поясніть причину.

 

 

ПЕРЕГЛЯД СВЯТА
Приходьте за 10-15 хвилин до початку свята.
Зніміть верхній одяг, перевзуйтеся або одягніть бахіли.
Огляньте виставку поробок.
До зали заходьте після запрошення.
Вимкніть мобільний телефон.
Не коментуйте виступи дітей під час свята.
Не відволікайте увагу дітей зауваженнями, проханнями позування перед камерою — це може мати небажані наслідки.
Підтримуйте виступ дітей оплесками.
Після закінчення свята дочекайтесь коли діти вийдуть до групи.
Якщо у вас є бажання продовжити свято вдома, ви можете забрати дитину, попередивши вихователя і зробивши запис у «Зошиті тимчасової відсутності дитини».
Кількість присутніх дорослих обмежена до 2-х осіб від родини у зв’язку з площею приміщення та вимогами з безпеки життєдіяльності.
Якщо ваша дитина під час свята, побачивши вас може відмовитись від виступу або розплакатись, чи у вас склалися особливі обставини і ви прийшли з маленькою дитиною — пропонуємо свято подивитись у фойє. Сприймайте своїх дітей такими, якими вони є. Вони мають бути впевнені в вашій любові в будь-яку хвилину. Пам’ятайте, що вашу дитину навчають не ваші слова, а ваш особистий приклад, ваша поведінка та душевна доброта.

Пам'ятка для наших улюблених тат і мам!

1. Раній прояв музичних здібностей говорить про необхідність починати музичний розвиток дитини якомога раніше. Якщо не закласти з самого початку міцний фундамент, то марно намагатися побудувати міцний будинок: навіть якщо він буде красивий зовні, він все рівно розвалиться на шматки від сильного вітру і землетрусу - вважають педагоги. Втрачена можливість формування інтелекту, творчих, музичних здібностей дитини, буде непоправною.

2. Шлях розвитку музикальності кожної людини однаковий. Тому не слід засмучуватися, якщо у нашого малюка немає настрою щось заспівати або йому не хочеться танцювати, а якщо і виникають подібні бажання, то спів, на ваш погляд, здається далеким від досконалості, а рухи смішні і незграбні. Не турбуйтеся! Кількісні накопичення обов'язково перейдуть в якісні. Для цього потрібен час і терпіння.

3. Відсутність будь-якої із здібностей може гальмувати розвиток інших. Значить, завданням дорослого є усунення небажаного гальма.

 

 

4. Не «приклеюйте» вашій дитині «ярлик» - немузична, якщо ви нічого не зробили для того, щоб цю музикальність в неї розвинути.

Роль  вихователя та музичного керівника під час проведення свят і розваг

Важливою умовою проведення музичних розваг і свят виступає доцільна,зацікавлена й художньо-виразна активність вихователя та музичного керівника. Дорослі не лише перебирають на себе деякі ролі, а й взаємодіють із дітьми: співають разом з ними,грають в оркестрі,беруть участь у грі,танцюють у масовому танку тощо « У мистецькій атмосфері розваг,- зауважує А.Шевчук,- дорослі спрямовують дітей на емоційне й усвідомлене переживання мистецтва життя, на активні прояви у виконавстві, на спільне розгортання змісту дійства».

Успішним естетичним проявом дошкільнят сприяє організація свят і розваг у вигляді діалогу-взаємодії дітей з вихователем,музичним керівником,батьками. Звідси й позиція сучасного підходу до організації свят і розваг. Якщо ж свято цілком будується на казковому сюжеті,то подеколи воно потребує розповідача.

Роль ведучого є чи не найвідповідальнішою в проведенні свят і розваг. Його емоційність,щирість,жвавість,уміння cпілкуватися з дітьми,виразне читання віршованих текстів та казок у великій мірі визначають загальний настрій і темп ведення свят.  Ведучий має не лише добре знати програму, а й уміти швидко реагувати на несподівані зміни. Оскільки музичною основою розваги є улюблені дитячі пісні,танки,музичні п’єси,ігри,то ведучий має добре знати умови й правила гри,вміти доступно пояснити їх дітям,слідкувати за їх дотриманням та намагатись охопити грою якомога більше дітей,уникаючи повторення одних і тих самих. Особливу увагу потрібно приділити малоактивним дітям, залучаючи їх до гри. Тому роль ведучого ігрового дійства,також заслуговує на увагу. Так,серед вимог щодо його умінь,виокремимо ті,які найбільше стосуються вихователя: емоційність,щирість, чітка дикція, культура мовлення, доброзичливість, вихадливість, інтелігентність, особиста активність, тактовність.

Вихователю потрібно створювати невимушену атмосферу, триматися просто: мова має бути правильною, красивою, без напруження. Ведучий має пам’ятати, що діти – це не актори, і доброзичливим, розумним словом, дотепним жартом, підказкою допомоги згладити всі можливі неприємності.

У багатьох дошкільних закладах існують творчі групи вихователів,які залежно від своїх уподобань займаються певним видом музично-сценічної діяльності. Виступи, підготовлені педагогами таким чином,є цікавим і  змістовним доповненням дитячих свят і розваг. Адже діти отримують велике задоволення,слухаючи сольні та групові виступи вихователів,які можуть виконати різноманітні танці, роль певного персонажу,заспівати.

Вихователі,які не мають ролей,знаходяться біля дітей своєї групи. Вони уважно слідкують,як сприймають діти той чи інший виступ,співають разом з ними,готують атрибути,деталі костюмів,вчасно переодягають дітей,при необхідності допомагають їм під час гри,танцю.

Свято має бути проведене у пожвавленому темпі,оскільки тривалі виступи,або їх велика кількість,невиправдані паузи, втомлюють дітей,розхолоджують їх,порушують єдину лінію емоційно-фізичного навантаження. Уникнути всього цього допоможе активна участь дорослих на святі.  Тому перед проведенням заходу,під час обговорення сценарію необхідно визначити роль кожного вихователя,його обов’язки,призначити відповідальних за переодягання дітей,регулювання світлових ефектів,точний вихід окремих персонажів,допомогу у проведенні сюрпризних моментів. Після вдало проведеного свята діти ще довго згадують виступи,які їм сподобалися.

Підсумовуючи вищесказане,робимо висновок,що у музичному розвитку дітей вихователю відводиться важлива роль. Він проводить значну роботу,бо має безпосередній контакт з дітьми і може виявити їх інтереси та здібності,створити необхідні умови для розвитку творчої діяльності дітей у групах, узгоджуючи свої дії з музичним керівником. Привчаючи дітей естетично ставитися до музики,вихователь має докласти багато зусиль,виявити терпіння і наполегливість.

Тільки в спільній роботі музичного керівника і вихователя – запорука успіху в навчанні дітей!